Då och nu

Datum: 2013-06-04 Klockslag: 21:01:00

Idag fick jag för mig att ta på mig samma kläder som jag hade den där dagen när vi var i Skule och klättrade förra sommaren för att ta en före- & efterbild. Here it is! 10 månader och 9 kilos skillnad, och en mycket nöjdare & gladare Sara.
 
Den här förändringen jag bestämde mig för att göra i slutet av augusti förra året har gett mig så himla mycket. En ny kropp som jag är så himla mycket mer bekväm i, ett nytt intresse (styrketräning) och en helt ny syn på mat. Jag har mycket bättre koll på vad som är bra respektive dålig mat, och vad olika saker innehåller. Jag äter långt ifrån perfekt, men jag försöker bättra mig mer och mer. Men att se att jag under de senaste veckorna gått ner 1,5 kg trots att jag inte räknat kalorier på ca två månader visar ju på att jag har en helt annan livsstil gällande maten nu. I början av den här resan satte jag 58 kg som min målvikt, och imorse vägde jag 58,1 kg. Det kändes ganska fint, även om jag inte kämpat för att gå ner i vikt den senaste tiden så verkar träningen ha kort att det släppt lite. Men nu är det som sagt muskler jag vill bygga, och om lite mer av fettet som är kvar försvinner i samband med det så blir jag inte annat än glad. En annan sak som jag är så glad för är att min mage som jag tidigare hade ont i flera gånger i veckan nu nästan aldrig gör ont längre. Tänk vad lite ändringar i matvanor kan göra!
 
Man kan bara man vill. Det är du som gör alla valen i ditt liv.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback