Vill tacka mig själv tusen gånger om!

Datum: 2013-01-11 Klockslag: 16:33:00

Dagens form & dagens frukost, en rostad macka med marmelad & havregrynsgröt med hallon och blåbär.
 
Jag vet att jag tjatar om vikt, mat, träning osv.. Men hur skulle jag inte kunna göra det när det blivit en så pass stor del av min vardag? Jag har nog aldrig mått så bra i min egen kropp som jag gjort den senaste tiden, sedan jag tappade en del av alla extrakilon som jag lagt på mig under de senaste åren. Även om jag för några år sedan var mindre än vad jag är nu, så VET jag att jag kände mig betydligt tjockare och obekvämare i mig själv då. Att kämpa för något och lyckas ger ett självförtroende som inte kan fås av enbart en snygg kropp. Är så jävla stolt över mig själv och det jag åstadkommit de senaste månaderna, och jag är så spänd inför att se vad som kommer hända de kommande månaderna. När man trivs med sig själv så spelar det helt plötsligt inte så stor roll vad andra tycker. Det ni! Längtar tills jag tittar i spegeln och tycker att det är en snygg kropp jag ser där, än så länge är det bara en kropp jag känner mig mycket mer bekväm i än förr.
 
På bilden ser ni dagens form. Finns fortfarade ett x antal kilon som gärna får försvinna, har just nu ca 4,5 kg kvar till min målvikt (56 kg). Sedan tänker jag fokusera på att bygga muskler och forma kroppen, kanske vill jag tappa något kilo till också, det återstår att se. Drömmen just nu är att musklerna på magen (som är nästintill obefintliga just nu, haha) ska växa och sedan komma fram lite. Bara att man ser att där finns muskler! Just nu längtar jag något så otroligt mycket efter att bli frisk så jag kan börja träna riktigt, saknar verkligen att ha träningsvärk.
 
Att göra den här livsstilsförändringen är nog det bästa jag någonsin gjort. Vill tacka mig själv tusen gånger om! (Vill tacka Sulle också för all hjälp & allt stöd jag fått under tiden, PUSS!). JAG ÄR SÅ STOLT! Det har verkligen varit värt allt. Och att jag nu inte får äta något som godis, chips eller liknande under helgen gör mig ingenting. Det är värt det, alla gånger. Jag tänker unna mig lite extra nästa helg när jag åker och umgås med min fina bästis (får fira lite eftersom jag fyller år på måndagen).
 
Men nu ska jag fortsätta tentaplugga och sedan ska jag göra hemmagjord pizza som jag ska njuta av tillsammans med cola light & tzatziki. UNDERBART!

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback