En glad Sara!

Datum: 2012-11-08 Klockslag: 19:26:00

 
Igår var en riktigt bra dag på praktiken. På förmiddagen hann jag med att, förutom fixa massa pappersarbete och springa fram och tillbaka mellan avdelningarna, ta blodprov (HUR kul är det inte?!) och göra tre omläggningar, som dessutom var mina första någonsin. En fot, en arm och ett ben la jag om. Men dagens  höjdpunkt var helt klart att ta venprov. Fattar egentligen inte vad som är så himla roligt med det, men jag fullkomligt älskar det. Extra roligt är det när det går bra och man sedan får massa beröm av patienten. Senare på dagen var det en USKA som kom och frågade om det var jag som tagit proverna, för att patienten sagt att flickan som gjort det hade varit så himla duktigt och det hade ju knappt känts! Då blir man glad! 
 
Åkte hem med en migrän som skönt nog gick över någorlunda efter att jag fått sova ut. La mig i sängen tidigt och drack en kopp varm choklad, så mysigt. Blev glad när jag vaknade utan huvudvärk imorse, och idag har jag varit på så himla bra humör. Började lite med min IVP-uppgift och intervjuade patienten jag valt ut. Tror vi satt och pratade i nästan en timme, och jag blev så himla rörd. Ibland känner jag verkligen att jag valt världens bästa jobb. Gick med ett leende på läpparna hela vägen till tåget, och är fortfarande på himla bra humör. Ska strax ta en dusch och sedan packa lite, för imorgon åker jag till Norrköping och spenderar helgen hos min bästis. 

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback