Högerstyret förstör vårt fina Sverige

Datum: 2012-02-10 Klockslag: 12:30:01

Vilka heta diskussioner som fördes på facebook igår angående det här med pension & #75år. Politik är verkligen känsligt, men jag älskar att diskutera det. Ska fasen ta och bli mer insatt från och med nu.

Fick en del skit bara för att folk inte kan läsa VAD jag skrivit, utan tolkar det som dom vill. Jag har fattat hela grejen, och att Reinfeldt bara föreslog att man skulle få jobba till 75 och man VILL och KAN. Jag hänger med på det. Men, jag tror inte att det kommer stanna där. Jag tror de börjar lite smått, presenterar idén lite försiktigt & snällt för att sedan ta det ett steg längre. Jag tror inte att det kommer vara för de som VILL och KAN, jag tror det kommer bli för alla - ett tvång. Man får inte vara allt för blåögd.

"Det är ingen människa på jorden som vill tvinga en person i vården med smärtor, jobba tills man är 75 år" - Blondinbella. Men det finns ju tydligen en hel del som vill att cancersjuka ska jobba fast de inte kan. Högerstyret förstör vårt fina Sverige.



kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback