Julafton

Datum: 2011-12-28 Klockslag: 18:50:01

Kom på att jag inte skrivit något om julafton än. 

Firade här hemma till en början, åt gröt till lunch & såg sedan Kalle anka och öppnade julklappar. Jag blev så himla nöjd över det jag fick (i stort sett allt jag verkligen önskat mig), bl.a parfym & ett stativ till kameran. Sedan när vi öppnat alla julklappar och så var det dags att åka till syrran på den årliga julmiddagen, alltid lika trevligt! :) Jag hade Bibbi som var som fastklistrad vid mig hela kvällen, mosters gotjej! ♥ Sedan satt vi bara och surrade en massa, åt gott julgodis och fika, tittade på Ett päron till farsa firar jul osv. Syrran hade gjort världens godaste fudge (du får gärna maila receptet eller skriva i en kommentar här ;)) som jag hade kunnat äta hur mycket som helst av, godast var den när den var riktigt kall. Mums! Eftersom jag skulle upp och jobba 7-16 på juldagen och därför var nykter & körde så åkte vi hem vid 22:30 eftersom jag ville hinna sova mina timmar.









kommentarer
Postat av: Annette

FUDGE

3 dl socker

2 msk smör

2 dl grädde

1 msk vaniljsocker

3 msk kakao



Blanda allt och koka tills det blir grynigt. Gör " kulprovet", häll i en form med bakplåtspapper när det är klart.

2011-12-29 @ 11:34:53



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback