Hur dumt som helst

Datum: 2010-09-11 Klockslag: 15:46:57

Flera gånger om dagen, nästan varje dag sitter jag och tänker på saker jag vill skriva om. Olika tankar och åsikter jag har. Ibland för att påverka folk, men nästan allt bara för att jag vill få det ur mig. Inte på det sättet att det är något jag mår dåligt av och måste få prata om, utan bara för att det ger mig så mycket att få sätta ord på alla tankar. Jag bloggar för att det ger mig något, för att jag tycker om att skriva. Och nu för att ni där hemma ska få kunna hänga med i vad som händer här nere.

Igår satt jag t.ex och funderade över det här med att minnas de dåliga och de bra sakerna man gör/upplever. När man pratar med människor, i olika sammanhang.. Har ni tänkt på att man då alltid ältar det där man sa, det som man ångrar och skäms lite över. För det lät ju faktiskt lite dumt att man sa så, man tänkte sig helt enkelt inte för. Men hur ofta tänker man på en konversation och tänker på hur jävla bra det där man sa var? Inte alls lika ofta. Vi tänker alldeles för sällan på allt det bra vi gör, och fokuserar istället på det mindre bra vi gör. Hur dumt som helst egentligen.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback