Migrän & rosa tårtkalas

Datum: 2010-10-02 Klockslag: 14:40:49

Lördag. Migrän. Jag ska i alla fall vara glad över att jag inte spyr när jag har migrän, men jag har en vidrig huvudvärk, mår illa & svettas som en gris. Inte precis den lördagen jag tänkt mig, men.

Trotsade migränen och gick ner på stan en sväng, tittade i lite affärer och så. De höll på att sätta upp ett långt bord/stånd över ena gånggatan, och tydligen så har de spelat massa musik på stan idag. Måste kolla vad det är för speciellt idag. Och den 19e oktober är det sockerchock, vad det nu ska betyda. 

Nu hittade jag det. Synd att jag kom ner på stan för sent för att se det då. :( 

"Välkommen till handlarnas långlördag och ett rosa tårtkalas med över hundra tårtor - i Nässjö city.

Lördagens tårtor är inte vilka tårtor som helst, utan rosa tårtor. Det är företagen i Nässjö kommun som bjuder på tårtorna, till stöd för Cancerfondens årliga kampanj Rosa Bandet. Kalaset hålls på gågatan i centrala Nässjö. Där serveras kaffe och rosa tårta med start kl. 12.30, lördagen den 2 oktober.

Tårtorna bekostas av företagen i Nässjö kommun. Det är elever från handelsprogrammet, åk 2, med inriktning handel (Brinellgymnasiet), som har hjälpt till att sälja tårtorna till stöd för Cancerfondens kampanj. Eleverna kommer också att vara med och servera under lördagens tårtfika"


kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback