Tankespridd

Datum: 2009-05-18 Klockslag: 18:22:01

Under dagen har det bara kommit upp saker som jag kännt att "det här måste jag blogga om!", men jag ska försöka komma ihåg dem tills senare. Orkar inte röra ihop alla olika grejer i ett enda inlägg, tror inte ni skulle vilja att jag gjorde det heller. Haha!

Åkte 05:15 bussen imorse, känns konstigt när det är helt ljust när man kliver upp så pass tidigt. Pga det blev det inget sovande på bussen heller, så jag satt med musiken i öronen och tänkte på allt möjligt. Började tänka på mig själv som person, och sedan gick det vidare till hur mina barn kommer att vara. Hur kommer barn i allmänhet vara när jag fått mina egna? Det jag menar är, att i vilken ålder kommer man vara "för stor" för att leka, när kommer man börja dricka alkohol osv. Alla minns nog när föräldrarna sa att man skulle passa på att vara barn och leka så länge man kunde, men det lyssnade man aldrig på. Jag var dock en av de som lekte relativt länge iallafall, vilket jag är glad för. När man var mindre hade man så bråttom med att växa upp, men till vilken nytta? Man har hela livet på sig att växa upp och vara vuxen, att vara barn är mycket roligare. Visst, det är roligt på olika sätt. Men ibland längtar man tillbaka till att vara liten och bekymmerslös. Det är hemskt att allt kryper ner i åldrarna, kommer mina barn att sluta leka innan de ens hunnit fylla tio år? Fy så hemskt det skulle vara.

Nu måste jag lägga datorn åt sidan och ägna mig åt pluggandet. Har ett ekonomiprov imorgon som jag fortfarande inte pluggat ett dugg till. Ibland blir jag bara för less på mig själv, att jag aldrig lär mig. Fast, å andra sidan så presterar jag bra i stress, t.ex när man gör uppgifter i sista minuten. Men ändå.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback