Poliseskort, haha!

Datum: 2009-12-18 Klockslag: 00:43:20

Jag och Micke har än en gång lyckats med det otroliga - att få bensinstopp på helt fel ställe!
Mitt i en korsning bland alla trafikljus så saktar bilen in mer och mer, för att tillslut stanna. Och vet ni vad det retliga var? Att Preem låg typ 10-20 meter bort. Men tillslut så fick Sofie tag på någon som gav oss skjuts till Ok för att låna en dunk med bensin. Men när vi väl hätt i bensinen, funkar bilen då? Nae, sån tur hade vi inte. Då är strömmen slut och bilen vägrar starta. Efter en liten stund ser vi en polisbil komma åkandes, och den stannar. De frågar vad som hänt och kör in framför oss och stannar, sedan blir vi bogserade med blåljusen på. Om ni bara sett hur alla folk stirrade, det var tillochmed de som stog och tittade ut på oss genom sina fönster. Iallafall så lyckades motorn gå igång när vi blev bogserade, så vi kunde ta oss hem. Men vi skulle först åka tillbaka på Ok med dunken, och då sa vi att Micke inte kunde stänga av bilen medans han gick in. Vad gör han inte? Jo, han stänger av bilen! Jag och Sofie började skrika "men du fick ju inte stänga av den!!" men som tur var så gick den igång igen. Får ju inte glömma att tillägga att det varit runt -20 grader idag också, så när vi kom hem var vi lagomt frusna. Vi la oss under täcket och somnade i någon timme, men jag har fortfarande varit frusen hela kvällen. Men nu börjar det gå bort. (Nu är min syn på poliser betydligt bättre iallafall, hemskt trevliga var dom! :])



Nu ska jag fortsätta titta på Criminal Minds, sedan blir det sängen. :] Hade tänkt åka hem imorgon, men ville stanna en till dag med Micke. Så på lördag kommer mami och hämtar mig!


kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback