PINGSTPASTOR ÅKE GREEN

Datum: 2008-10-24 Klockslag: 21:47:56

Låter namnet bekant?
För er som inte har någon aning om vem det är, kan jag berätta att han höll en predikan om homosexualitet i juli 2003 och sedan blev dömd till en månads fängelse för hets mot folkgrupp.

"Sexuella abnormiteter är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen. Herren vet att sexuellt förvridna människor kommer att våldta djuren. Inte heller djuren går fria från människans sexuella behov och branden som är tänd i en människa. Utan till och med detta kan man ägna sig åt."

Det är en av alla de enligt mig helt idiotiska saker han nämnde i sin predikan. Anledningen till att jag känner till honom är att jag sitter och håller på med en rapport till svenskan. Min rapport handlar om "Vilken syn på homosexualitet har Platon och vad skulle den kristna högern anse om det idag?" så jag har därför tagit hans predikan som ett exempel på den kristna högerns syn på det hela. Jag blir upprörd av det jag läst om honom och den kristna högern! Som en av väldigt många i Sverige så är jag kristen, men.. inte speciellt kristen av mig. Jag tror att det finns någon slags gud. Men jag har väldigt svårt för att tro att det som står i bibeln är sant. Eller jag har i och för sig inte direkt läst bibeln, men av det jag sett ur Åke Greens predikan så.. känns det helt absurdt (stavning?) att det på något sätt skulle stämma. Jag tror på något vis att gud älskar oss alla, alla som gjort sig förtjänt av det. Och de som inte gjort sig förtjänt av det är mördare, pedofiler osv. Men hur skulle homosexuella på något vis kunna passa in i den kategorin? Är man ond för att man älskar någon av samma kön? Är det detsamma som att mörda eller våldta någon?

Nej, jag blir bara upprörd. De som är onda är isåfall de kristna som dömer ut en hel massa folk.

Nu ska jag fortsätta med rapporten och fundera på om jag ska åka till Sollefteå och festa imorgon eller inte. Hade varit riktigt roligt, men jag känner mig inte så sugen att pallra omkring en hel kväll med mitt knä. :( Plus att jag måste kliva upp och ta 08:35 bussen imorgon då, vilket känns lite jobbigt. Jaja, får se hur det blir.

kommentarer
Postat av: Evelina

Kolla in BuyorSell.blogg.se, där kan du annonsera GRATIS! Du kan ju också fynda bland alla annonser som ligger ut i bloggen nu.

2008-10-24 @ 22:56:41
URL: http://buyorsell.blogg.se/



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback