MAGNETRÖNTGEN; CHECK!

Datum: 2008-11-06 Klockslag: 18:24:47

Så, då var det äntligen gjort!
Kom till sjukhuset vid 11:50, gick till receptionen och fick min tablettburk. När jag fick en tablett i en burk som jag skulle ta så kände jag mig ungefär som Haywire (stavning?) på Prison Break. Som något litet psykfall, haha! Iallafall så tog jag lugnande och sedan gick vi och köpte lite fika och åt. Sedan när jag skulle in på röntgen om ca 20 min så kom jag på att jag glömt säga till om Embla plåster, så då fick vi springa upp på barnavd. så jag fick plåster där, sköterskan gav mig dock något annat som värkade snabbare. Sedan 12:50 var det dags att gå in på röntgen, så jag fick byta om och mamma fick ta av sig alla saker som innehöll metall osv. Jag förstår inte varför sjukhuskläderna är tvungna att vara så otroligt fula? Känner mig alltid lika dum i dem iallafall. Så var det bara att ge sköterskan mina Linkin Park skivor och sedan gå och lägga sig på "britsen". Så typ spände hon fast mig och sådär, sen fick jag åka in i den den trånga & hemska tunneln. Var ingen höjdare direkt, tog längre tid än vad jag trott också.. Runt 1 h och 15 min eller något. På slutet fick jag lite panik för att det blev så varmt och kvavt, så när hon frågade i högtalaren hur det gick så sa jag det. Så då kom den andra sköterskan ut och satte droppnål (som f.ö inte kändes ett dugg tack vare plåstret, awesome!), gav mig pulsmätare och satte på en fläkt. Var lite obehagligt när hon först sprutade in koksalt och sedan kontrast i nålen, kände liksom hur det rann genom ådran. Men sedan fick jag åka in i tunneln ett tag till, och sedan var det äntligen färdigt. Sköterskorna var verkligen världens snällaste.<3 Ena sköterskan sa efteråt typ "Och ursäkta att du inte hade musik på hela tiden, men vissa låtar gick ju inte att lyssna på. Man fick ju ont i huvet." haha. Ah, skitgullig var hon iallafall. :) Så nu är det bara att vänta på svar då.

Efteråt åkte vi på City och åt, jag åt grillspett. Mumma! :'D Sedan åkte vi hem och for in till syster en snabbis för att lämna några kläder som mamma varit in på Kapphal och bytt storlek på. Var egentligen meningen att jag skulle åka till Kramfors, men kände mig så dålig att jag åkte hem istället. Nu ska jag försöka göra klart min rapport, åka och köpa något gott till EMA som är ikväll kl. 21:00. :D

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback