LINJÄRA JÄVLA FUNKTIONER

Datum: 2008-11-30 Klockslag: 16:56:31

Alltså, kan någon säga mig vitsen med att lära mig detta? NÄR ska jag någonsin ha användning för sannolikhet och linjära funktioner? Aldrig, I guess. Stor mening att lära sig sådant, bläeeeh.

2260   Bestäm ekvationen för en linje som går genom punkterna
            a) (4,6) och (2,2)
            b) (-2,1) och (1,-5)
            c) (3,0) och (0,9)
            d) (-3,-2) och (-2,4)

2268  Temperaturen y C är en linjär funktion av höjden x m över havet. Bestäm sambandet mellan y och x,
           då x = 500 ger y = 15 och då x = 10 000 ger y = -80.

2285  En linje, som går genom punkten (6,2) och är parallell med linjen 3y + 2x = 6, bilder tillsammans med de
           positiva koordinataxarna en triangel. Bestäm denna triangels area.

Ä r   d e t   k o n s t i g t   a t t   m a n   b l i r   t o k i g ?   : c

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback