London -09 II

Datum: 2011-03-06 Klockslag: 00:39:36

Har suttit och läst på Elinas blogg om Londonresan -09 och kände att jag gatt ta hennes sammanfattning & lägga ut på min blogg så jag har den jag också. Sån sjukt jävla bra & rolig resa, med underbart sällskap. Hade nästan glömt bort att jag sett The lion king musikalen, om ni får chans att se den nån gång - gör det. Det mäktigaste jag någonsin varit med om. Verkligen.

Nu var det ett bra tag sedan, tänkte skriva lite kort om London resan, som ärligt talat är den bästa resan jag någonsin gjort!

Måndag.
Började dagen med Hockeyfrukost med Erika och Dea 7.20, såg som sagt en inspelad Modo - Brynäs match :D Väldigt mysigt. Efter det åkte jag på ica och inhandlade färdkost, packade det sista och drog sedan till Linnea och Alva som var hemma :) Åh, Alva är världens sötaste lilla tjej, så jävla go! Klockan 14.00 kom Mimmi, Lydia och Dea och hämtade mig, och resan började :D Hade grymt kul i bilen, lyssnade på massa nostalgisk musik, sjöng och hade oss! Kom fram till Sundsvall, och tog tåget till Arlanda 18.11. Väl framme på Arlanda hade vi en hel natt att försöka överleva, det gick väldigt bra och jag kunde t.o.m sova i nån timme :)

Tisdag.
Åt frukost på Arlanda, en äcklig och dyr frukost. Checkade in allt bagage och oss själva osv, sedan bar det av mot London 7.50. Fick en mycket dålig start på resan då jag gatt sitta själv, men jag härdade. Kom fram till London nån gång mitt på dan, och då började vi leta efter vårat vandrarhem. Hittade det tillslut, och vart väldigt besviken faktiskt. Det var svinkallt överallt, och man kände sig så ofräsch hela tiden. Men, som Lydia skrev; man är väl norrlänning! Efter vi checkat in och fräschat upp oss lite och ätit middag var det dags för musikal, The Lion King. Den var så jävla mäktig, rekommenderar den verkligen! Dock slumrade vi alla till några gånger, eftersom vi inte sovit mycket alls natten innan. Efter musikalen tog vi en väldigt rask promenad hem i regnet.

Onsdag.
Klev upp, åt frukost och fixade oss. Begav oss sedan mot Oxford street för shopping! Hittade till våran stora lycka våra efterlängtade våfflor med choklad, så det åt vi till lunch :D På Primark köpte jag bl.a ett par skor för £4, vilket fynd alltså! Sedan var det tänkt att vi skulle gå till Hyde Park, men vi hamnade i nån annan park. Den var dock asfin den också, supermysig och jag njöt verkligen av att bara gå runt och vandra där med er brudar! Fick, tack vare Sara, uppleva ett av de fulaste ögonblicken i mitt liv. Vi mötte en ekorre (IkorrJoharn), som Sara skulle mata med sin Geisha. Lydia sa "Du behöv inte ge den hela, för jag vill smaka sen!". Så typ direkt efter bet IkorrJoharn tag i Geishan, Sara blev rädd och IkorrJoharn sprang iväg med hela chokladkakan, inklusive papperet som satt på! Alltså.. Det var nog internt, men kunde fan inte sluta skratta! Efter parken gick vi till Big Ben och Buckingham Palace, så fint! Därefter gick vi till London Eye, köpte brända jordnötter som vi åt också :) Gott! När vi åkte London Eye var det ett par i "vagnen" under oss, vi var helt säker på att killen skulle gå ner på knä och fria, så vi satt på helspänn hela tiden. Men det gjorde han dock inte :(

Torsdag.
Torsdagen fick bli våran turist dag. Vi klev upp, fixade oss och gick mot ett fik där vi åt English Breakfast, kan vara det godaste jag vet. Efter det gick vi till Madame Tussauds, alltid lika roligt! Där åt vi även jordgubbar och marshmallows doppade i choklad, mums! Efter det skulle vi till National History Museum, men vi hamnade på nåt vis vid Trafalgar Square, men Dea och jag vart glad för det för där fanns våra kära lejon :D Så vi tog massa kort vid dem, sedan tog vi t-banan till National History Museum. Älskar det museumet, de har allt! På kvällen åkte vi in till Tower Bridge, såg även Towern där vilket är bland det coolaste jag sett i hela mitt liv, jag är så fascinerad av Londons historia! Efter Tower Bridge tog vi en sväng mot Piccadilly Circus, sedan vart det sängen :)

Fredag.
Vaknade, och eftersom jag var säker på att jag sett folk inne i vårat rum under natten frågade jag de andra om dem inte märkt nånting, "Näee.." fick jag till svar. Direkt efter hör man att sängen brevid min och Lydias knakade, sedan en nyvaken röst som sa "good moorniiing.." och en annan som sa "fuuuck..". Det visade sig att vi fått nya roomies, bestående av två 26-åriga amerikanska karlar, dom ägde. Innan de förstod att vi kunde engelska pratade de om hur tur de hade haft när de hamnade i ett rum med 7 tjejer, typ "what are the odds?!", "the dream is alive!", och när jag och Sara senare låg i samma säng sa de "PILLOWFIGHT!", också internt skulle jag tro, men de var grymt kula. Dock lite obehagligt att sova skavfötters med en okänd karl, haha! I allafall, efter vi fixat oss osv gick vi en till runda på Oxford street. Jag och Dea åt en omgång våfflor med choklad till lunch igen, på en parkbänk. Skrattade så jag nästan kissade på mig ett antal x gånger. På kvällen begav vi oss alla till Camden, konstigt att jag aldrig varit där förr, för det är bland det tuffaste jag sett! Det var seriöst som att komma in i en helt annan värld, så häftiga människor och byggnader och alla sorters stilar, herregud! Jag trivdes verkligen där :)Roundhouse, där konserten var, låg vid Camden, så vi gick och hämtade ut våra biljetter. Då fick vi även reda på att Anti-flag ställt in för att sångaren brutit nyckelbenet, jag vart väldigt less eftersom jag redan sett Rise Against och ville då se Anti-flag mest. Men men, sånt händer. Vi åt mer jordgubbar doppade i choklad där, och Mimmi piercade naveln :D När klockan var runt 19.30 sa vi hejdå till Lydia och Mimmi som inte skulle på konserten, och vi andra begav oss mot Roundhouse. Jag, Dea och Sara satt längst bak medans de två förbanden, Flobots och nåt fler, spelade. Åt chips och baguetter, asmys :D haha! När Rise Against började spela ställde vi oss upp, fortfarande långt bak. Så skönt att inte sitta och köa en hel dag, haha! Det var en väldigt bra konsert, och mina gamla konsertnerver smög sig fram när de började spela, ville verkligen längst fram och stå och sjunga och hoppa, men jag är ändå väldigt nöjd! Konserten tog slut och vi kom tillbaka till vandrarhemmet vid 23.30, då hade Lydia och Mimmi redan somnat, haha! Vi slocknade rätt fort vi med, hur nöjd som helst!

Lördag.
Packade ihop våra sista grejer, skrev ett avskedsbrev till våra roomies haha, och sedan tog vi t-banan mot Heathrow för att ta flyget hem till Sverige 13.50 :( Trots att vi alla var hur nöjd som helst med resan så ville vi verkligen inte hem, kändes jättetråkigt att lämna allt. Men en bra sak resan förde med sig var att jag märkte att jag inte är flygrädd längre :D Hur bra som helst! Satt med Lydia och Sara på hemvägen, läste Aftonbladets sportblad om Harju och Omark och deras skoterintresse, haha! Sedan somnade jag. Kom fram till Sverige runt 17.20 och då åt vi middag på Arlanda, köpte godis på Pressbyrån och satt vid datorn lite. Vid 23 tiden tåg vi Arlanda Express in till Stockholm för att sedan ta nattåget till Sundsvall. Ärligt talat den värsta tågresan jag varit med om, längesedan jag var så arg. Men vi härdade, ännu en gång. Kom fram till Sundsvall vid 4.00 och då åkte vi hem till Natursköna.