Håll tummarna!

Datum: 2010-12-08 Klockslag: 14:37:58

Nu är det inte länge kvar tills man får svar angående högskolan, jag är så otroligt nervös. Jag vill så jäkla gärna komma in. När jag tänker på att jag om några veckor kanske kommer kunna tänka "jag ska bli sjuksköterska" känns det lite häftigt. Jag vet inte om det är rätt jobb för mig, det kan man aldrig veta innan man provat på det. Men jag tycker om att arbeta med människor och sedan finns det ju en hel del vidareutbildningar också. Dessutom får man hjälpa människor, vilket känns viktigt för mig. Att ha ett betydelsefullt jobb. Själva pluggandet känns ganska jobbigt, men en sak jag lärde mig av NkB-kursen är att jag tycker att det är riktigt intressant att läsa & lära mig om varför det som händer i kroppen händer. Sedan ser jag det som en stor utmaning att komma över min överkänslighet mot t.ex blod. 

Jag vågar absolut inte hoppas för mycket, jag blir hellre förvånad & glad än besviken. Men håll tummarna för att jag kommer in.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback