Jag älskar dig för det du skrivit

Datum: 2009-06-30 Klockslag: 14:58:29

i Expressen idag Jonas Gardell!

Det som betecknas som "bisarrt" är allt det som Michael Jackson som vuxen människa valde att återskapa sig som: en människa som överskred alla gränser och alla normer. Han var en svart som såg ut som en vit, en man som liknade en kvinna, en vuxen som ville vara ett barn.
Till slut kanske Michael Jackson var absolut sig själv.
Och vi hatade honom för det.
Såsom varje avvikare blir hatad.
Såsom varje organism försöker stöta bort det som den upplever som främmande.

Vad glad jag blir av att läsa om folk som faktiskt kan bortse från allt det där som andra bara måste tänka på och prata om. Varför har det alltid ansetts så fel att vara annorlunda? Det är väl egentligen det man borde sträva mot, att bli annorlunda, att bli speciell. Men det är det alldeles för få som vågar i dagens samhälle, och egentligen är det väl inte konstigt heller. Som Jonas skriver "Såsom varje avvikare blir hatad. Såsom varje organism försöker stöta bort det som den upplever som främmande." Men att det är så beror nog mest på att folk avundas de som faktiskt har modet att bli den de vill vara, den där annorlunda som sticker ut litegrann. Jag tycker att alla borde klicka in sig på länken och läsa Jonas kloka ord.

Michael Jackson klingar bara positivt i mina öron, jag har alltid gillat honom för den han varit. Visst, det kan kännas svårt att förstå varför han opererade sig och gjorde sig till den han blev, men det var ju hans val - vad han ville. Och ingen har rätten att säga att man inte får göra vad man vill, eller att man gjort fel när det gäller en själv. För vem är man att säga vad som är bäst för en annan person? Han kanske blev den han ville, eller så blev han inte det. Jag hoppas på det förstnämnda. Jag kommer minnas honom som en fin person, precis som jag såg honom när han fortfarande var i livet.
Världen blev fattigare utan honom.

kommentarer
Postat av: elina

HEIL MICHAEL JACKSON! <3

2009-06-30 @ 17:35:49
URL: http://elinalong.blogg.se/



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback