50 saker om mig

Datum: 2008-11-29 Klockslag: 15:50:48

Ah, jag har lika tråkigt som Josefin hade. ;>

1. Jag måste ha en lätt version av hypokondri, eftersom jag hela tiden inbillar mig att jag är sjuk och har ont på en hel massa olika ställen.
2. Jag har fortfarande chokladkalender varje jul.
3. Jag är i stort sätt stressad nästan hela tiden, hittar alltid något som jag blir nervös för och på så sätt stressar upp mig till tusen.
4. Jag har inga halsmandlar.
5. Jag har en otrolig ångest för att jag inte åkte och såg Linkin Park när de var i Sverige.
6. Jag klarar inte av att ta i mjöl, bara ljudet av när någon annan tar i det får mig att rysa. Precis som många känner för bomull.
7. Jag  h a t a r  folk som tror att de är överlägsna och bättre än alla andra.
8. Tack vare mig så lever Karl-Gustaf, för när han föddes så var han alldeles blå. Så jag fick massera honom i ca 30 minuter innan han piggnade till och efter många försök så började han äntligen äta.
9. Jag har på senare tid börjat tycka att tomtar är lite läskiga.
10. Jag är livrädd för att bli döv eller få mer tinnitus, så öronproppar är ett fett måste på konserter!
11. När ljusen blinkar asmycket på konserter blundar jag alltid eller böjer ner huvudet för att jag får för mig att jag annars kommer att få epilepsi. (En av alla mina hypokondriker-grejer.)
12. Många tror ofta att jag är på dåligt humör för att jag som person är lite bitter av mig, och gärna klagar, medans jag egentligen kan vara på asbra humör.
13. Jag har varit jättesmal under hela min barndom, upp tills jag blev 12-14 eller något.
14. Jag har svårt för att lita på folk, och om någon säger något positivt om mig tror jag nästan alltid att de driver med mig.
15. Jag älskar att köra bil.
16. I min värld är ett djur exakt lika mycket värd som en människa, och ibland ännu mer.
17. Bert McCracken är nog den människa som påverkat mig mest inom musiken av alla, känslan av att lyssna på hans underbara röst går inte att jämföra med någon annan.
18. London är den underbaraste staden i världen.
19. Ibland önskar jag att mina syskonbarn var mina egna barn.

20. Jag kan inte titta med ögonen i kors.
21. När jag ska flyga så förbereder jag mig på att jag aldrig kommer komma hem igen levande.
22. Jag tycker att middagsmat alltid är godare på kvällen/natten.
23. När jag var mindre låg jag och hade ångest varje kväll för att jag tänkte på att mamma och pappa någongång skulle dö.
24. Jag önskar att jag kunde leva som om varje dag vore den sista.
25. Ibland när jag ska sova är jag rädd för att aldrig vakna igen.
26. Jag är otroligt dålig på geografi, ett exempel är att jag trodde att Åre var Sveriges 4;e största stad.
27. Jag är rädd för framtiden, rädd att jag inte kommer få det liv jag vill och hoppas på att få.
28. När jag var liten slutade jag äta och åt ingenting annat än fil i flera veckor. Det tog mig ca 1-2 h att äta middag, för att jag satt där gråtandes medans mamma fick försöka tvinga i mig mat.
29. Att dansa är ett av det roligaste jag vet.

30. En av mina största rädslor är att vara/bli steril, då skulle mitt liv vara förstört eftersom jag längtar efter barn så mycket. Visst, man kan adoptera, men då får jag aldrig upplevakänslan av att vara gravid och allt som hör till.
31. Jag tycker verkligen att ålder inte har någon betydelse, det är hur man är som person som räknas.
32. Jag önskar att folk kunde bli mer miljömedvetna och inse att vi inte kan fortsätta såhär om vi vill ha kvar jorden.
33. Förut kunde jag inte svälja tabletter, men nu är jag en liten pillertant med massor av olika sorters tabletter i väskan.
34. Jag blir otroligt äcklad av killar som har fult "byxarsle".
35. Folk har alltid sagt att jag har grisklövar till fötter eftersom de är så små.
36. När jag var liten trodde jag att det bodde ett troll under vår altan.
37. Jag brukade sitta och sjunga/mima med till sångerna på eftertexten till Svanprinsessan när jag var liten och önska att jag var henne.
38. Jag känner lätt att om jag inte har gjort en speciell sak hittills, så ska jag aldrig göra det heller.
39. Jag skulle aldrig få för mig att äta varken pölsa eller kalvsylta.

40. Jag har väldigt lätt för att tycka synd om gamla människor, utan anledning.
41. Det mest ultimata ögonblicken jag kan tänka mig är att höra Tunnel eller On my own live med The Used, och att bli mamma.
43. Jag hatar att öppna presenter och julklappar om det är folk som tittar på, för att jag känner att jag har så svårt att visa hur glad och tacksam jag blir.
44. Jag önskar att jag kunde sjunga.
45. Jag äter inte något som är gjort av köttfärs, för att jag blir äcklad av de små, sega knölarna som ibland finns inuti.
46. Jag önskar att allt vi var med om liksom spelades in på en film inuti hjärnan, så att man kunde få se saker man varit med om en gång till.
47. Jag har blivit väldigt torr på sistone och festar nästan aldrig.
48. Jepha Howard är en av de människor som gjort mig lyckligast.
49. Jag verkligen hatar att duscha håret, gör det så sällan som möjligt.
50. Jag hoppas på att åtminstonde ha ett barn innan jag fyllt 25.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback