Sjukskriven

Datum: 2014-03-21 Klockslag: 13:05:08

Tänker alltid att jag ska bli bättre på att blogga, sedan går det några veckor och jag får skäll för att jag aldrig skriver något nytt.. Haha! Men, jag gör väl ännu ett försök nudå.
 
Just nu ligger jag hemma sjukskriven efter att ha satt in en hormonspiral igår. Hade verkligen förväntat mig att det skulle vara hemskt och göra ont och var väldigt nervös redan innan, men det var ännu värre än vad jag hade trott. När jag låg i gynstolen och grät så bestämde sig min gynekolog för att avbryta och ge mig injektioner med carbocain och adrenalin. Jag hade trott att det skulle göra att jag blev helt bedövad, men istället fick jag en molande riktigt hemsk mensvärk. Kanske kändes det mindre vid själva insättandet av spiralen, men det gjorde ändå SVINONT. Efteråt låg jag och kved av smärta och kunde inte ens sätta mig upp för att svälja tabletter, så dålig och svimfärdig var jag. Det som skulle ta ca 30 minuter slutade nog vid 90-120 minuter ungefär, tog sån himla tid innan jag ens kunde ligga ned utan att känna mig helt svimfärdig. Blev sjukskriven över helgen och fick tradolan utskrivet, thank god! Gynekologen sa att han behövde inte ens fråga mig hur jag mådde, för det syndes så väl hur dåligt jag mådde där jag satt med mitt kritvita ansikte och tårfyllda ögon. Trodde aldrig att jag skulle ta mig till apoteket och sedan hem med bussen, men det gjorde jag. Nu efteråt har smärtan varit helt okej, förmodligen tack vare att jag tar tradolan. Så nu hoppas jag att den här hormonspiralen och de nya tabletterna jag fått (provera) ska få ordning på all pms, smärta och migrän. Bara att hålla tummarna!
 
 

kommentarer
Postat av: Sara e

Ush va hemskt och jobbigt det låter :/ :(
Nu kanske du redan testat detta, eller att jag är lite sent ute. Men ifall inte spiralen hjälper el så så har jag ett förslag!
Jag ha ju med haft så himla mkt migrän i alla år, men min nya BM sa att jag skulle byta p-piller till cerazett(stavning?), att jag absolut inte skulle äta ngt med massa hormoner i. Så jag bytte i somras och har varken mens/mensvärk och migrän har jag bara haft 2 ggr! Och då berodde det på lite sömn, stress o dålig kost. Håller tummarna för att du slipper all migrän nu! :)

2014-04-11 @ 08:25:30



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback