Healthy food!

Datum: 2013-01-15 Klockslag: 22:22:00

Vad jag fick med mig hem från affären idag. Älskar att jag handlar mer och mer nyttigt (förutom mitt tentagodis som jag sparat in kalorier för att kunna äta idag), är verkligen taggad på att förändra mina matvanor nu. Redan bytt ut dålig frukost mot havregrynsgröt, men imorgon tänkte jag prova mig på att göra nyttiga pannkakor till frukost.
   Tidigare har jag inte varit beredd att skippa allt det där goda som jag gillar, men nu är jag beredd att hitta nyttigare alternativ på vardagar och kanske lyxa till det på helgerna istället. Att t.ex äta sås gjord på kvarg på veckan men unna mig beasås eller grönpepparsås på helgen. Jag är alltså en av alla människor som inte kan leva utan sås. Torrt. Inte alls lika gott. Så varför inte hitta bättre alternativ istället för att utesluta det? Ska ju fortfarande kunna njuta av maten, för mat är en stor del av mitt liv. Jag ÄLSKAR mat!
 
Min kropp får en vecka till på sig att vila, eller ja.. en halv. Nästa vecka är det jag som går på gymmet och kör styrka! Är lite fjantig och vill gå tidigt på dagen när det är folktomt pga att jag inte känner mig hemma alls när det gäller styrketräning, så jag hoppas jag har någon ledig förmiddag nästa vecka. Annars får jag spara det till helgen och gå då istället!

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback