12/8 -12 VS 20/2 -13

Datum: 2013-02-21 Klockslag: 15:42:35

 12 augusti 2012    -   20 februari 2013

När jag fick syn på den här bilden (vänstra) på facebook igår blev jag så ledsen. Ledsen över att jag för ett halvår såg ut sådär, och för att jag aldrig riktigt insåg hur stor jag faktiskt blivit. Att förändra mina matvanor och min livsstil är det bästa jag någonsin gjort. Det är en sån himla lättnad att slippa gå runt och ständigt tänka på om det putar ut något över jeanskanten, eller om folk tittar på en och tänker att man är tjock. 

Vågen står nu på 59,8 kg och jag har bestämt mig för att "stanna" där. Går nu från att ha ätit ~1400 kalorier/dag i ca 6 månader till att äta 1800 kalorier/dag, jag tänker alltså inte försöka gå ner mer i vikt just nu. Även om jag har ca 4 kg kvar till min målvikt (56 kg) så har jag ändå gått ner drygt 7 kg, så nu satsar jag på att äta riktigt och bygga muskler. Så 1-2 månader framåt blir det mer mat och 3-5 pass styrketräning i veckan, beroende på hur mycket tid och ork som finns. Sedan närmare sommaren kommer jag förmodligen under en tid att återgå till ett kaloriunderskott och satsa mer på kondition än styrka för att få bort lite av det överflödiga fettet.

Jag ser verkligen fram emot att få forma kroppen och bli mer musklig. Det här är del 2. I CAN AND I WILL!
 

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback