Forserum, Fosserum eller Tosserud? Haha

Datum: 2010-08-30 Klockslag: 21:53:41

Medans jag lagade mat idag så skyndade Micke iväg på stan och köpte sig ett par jeans & två t-shirtar, så nu är jag ännu mer shoppingsugen! Imorgon tänkte jag gå på AF och få det undanstökat, så på onsdag kanske jag skulle ta mig en tripp till Jönköping? Funderar på om jag ska beställa några saker från H&M också, eftersom de inte verkar finnas i butikerna här. Nu när jag skrev Jönköping kom jag på en sak, hur förvånad jag är över hur de talar här nere. Ibland låter det lite som skånska, med sånna r, men ibland verkar de inte kunna säga r överhuvudtaget. Haha! T.ex när man åker Vätter- eller Krösatåg så säger de "Fosserum" (eller Tosserud som Micke säger, HAHA) till Forserum. R:et liksom.. försvinner, skitfult är det! Ett annat exempel är ju torsdag som de uttalar "tossdag". Iallafall, så gillar jag hur de talar här. Låter mysigt!

Nog om det. Det jag ska köpa är iallafall några leggings/strumpbyxor, ett par höstskor, något/några linnen, en rutig skjorta och kanske ett eller annat smycke. :} En lite mindre skinnjacka vore guld värd också, får se om jag lyckas hitta någon. Men nu tror jag att jag ska utklassa min sambo på NHL. Även om det tar emot, så måste jag ju säga att hans xbox 360 var ett.. ganska bra inköp. (a)

kommentarer
Postat av: elina

Alltså Sara, du anar inte hur lyckligt lottad du är. Det finns ingen finare dialekt <3 Jag & Dea kanske hälsar på i slutet av oktober om det går för er och oss FÖR DÅ KOMMER MODO TILL STAN! Looovve! Men vi får prata närmre om det sen ;) Hoppas allt går bra för er gullisar, hälsa Michael (Majkäl, alltså).

2010-08-30 @ 23:18:07
URL: http://elinalong.blogg.se/



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback