Jävla apoteksfjolla!

Datum: 2009-09-30 Klockslag: 16:39:58

En dag med strålande humör, som försvann på en sekund inne på apoteket. Märkte igår att jag inte hade ett enda p-plåster kvar, och nu när jag skulle hämta ut nya så säger gubbjäveln "596 :-" och jag bara glor på honom och sedan säger han "du ser förvånad ut, vad är det?" med en ganska spydig ton. Så berättar jag för honom att jag brukar betala ca 100 kr för ett paket, inte 300 kr, och att jag ska ha rabatt pga min ålder. Så säger han att jag inte får det eftersom det inte står "p-ungdom" på mitt recept, även fast att jag alltid fått rabatt, även på det där receptet. Tillslut säger han att jag får åka tillbaka till Sollefteå med mitt recept och be dem skriva p-ungdom, så kan jag komma tillbaka senare. ÄR HAN MEDVETEN OM ATT DET TAR TID ATT FÅ TID HOS EN LÄKARE?! Idiotjävel. Min mens har redan varit helt fucked up väldigt länge, och lär ju inte bli bättre av att jag går utan p-plåster en vecka för länge. Iallafall, när han sagt det där så bara reste jag mig upp och gick.

När jag kom in i lägenheten fick jag ett vredesutbrott och började grina, (min ilska blir lite väl barnslig ibland) och gick och mumlade för mig själv om vilken jävla idiot han var. Bara för att han aldrig behövt lägga ut ett enda öre eller bry sig om något sådant. Killar/gubbar är så jävla skonade från allt. De borde få lida lite mer, hemsk jag är va? Och jag gillar det. Som tur är hittade jag något plåster efter att ha vänt upp och ner på delar av lägenheten. Men dagen är fortfarande förstörd pga den där idioten. Han var seg & gav ett intryck av att vara lite efterbliven.

Sedan ringer jag och berättar för mamma, och när hon bara svarar "mm" på allt jag säger får jag ett utbrott och halvskriker och frågar varför hon bara svarar så hela tiden. Jag är en idiot! Sedan hör jag henne smågråta och säga "Jag läser Agnetas dödsannons". Skuldkänslor? En aning, började gråta när vi lagt på för att jag kände mig så dum. Berättade iallafall något roligt innan vi la på så hon skrattade och lät glad. Min fina, fina mamma! ♥

kommentarer
Postat av: Strösslet

man ska aldrig bli arg på sin Mamma. Spelar ingen roll hur sur man än blir, ska man försöka hålla tillbaka det, eftersom efter ångrar man det alltid. Finns bara en Mamma.

2009-09-30 @ 22:18:43



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback