Slutspurt innan jul!

Datum: 2012-11-27 Klockslag: 11:32:00

När jag tittade på min vikthistorik i Shape up-appen idag insåg jag att jag under den senaste månaden endast gått ner 0,9 kg. I september och oktober gick jag ner minst 2 kg/månad, så 0,9 kg var en riktig besvikelse nu. Är ju dock väldigt medveten om att jag inte alls varit lika duktig vad gäller kaloriräkning osv den senaste månaden, både pga praktiken och att jag varit sjuk - och lite brist på motivation kanske?
 
Men nu ska jag köra stenhårt i 3 veckor, om jag håller mig till 1400-1500 kcal/dag så ska jag kunna lyckas med mitt delmål när det gäller vikten (xx kg före jul). På tre veckor kan jag gå ner 1,5 kg om jag håller mig till mina kalorier och fokuserar på bra mat. Så det satsar jag på! Blir fyra godislösa veckor nu också, fr.o.m i söndags till söndagen före julafton. Enda undantaget är eventuellt godiset ur chokladkalendern (det är ju liksom tradition!).
 
Har ju tänkt mycket på det här med hur det kommer bli när jag kommer hem till Ramsele i nästan tre veckor. Får försöka begränsa mig något när det gäller maten (tyvärr!), men så kom jag även på att vi har en träningscykel hemma! Hur bra är inte det? Skulle kännas så skönt om jag kunde cykla 30-40 minuter nästan varje dag, så kan jag känna mig lite mer "lugn" över allt gott man äter vid jul och nyår. Vore ju tråkigt om jag gick upp flera av dom kilon som jag kämpat för att tappa nu under hösten, så jag får äta med andakt. Haha!
 
Psst! Nu är jag endast 3,2 kg från det jag satte som min målvikt när jag började räkna kalorier och tänka över min livsstil. HUR bra känns det? Förjävla bra. Har dock en känsla av att jag förmodligen kommer vilja gå ner ytterligare något kg efter det, men det får vi se när jag kommer dit!

kommentarer
Postat av: Anonym

Bra kämpat! Bara att försätta i samma riktning så är du snart där:D

2012-11-27 @ 14:19:03
URL: http://libbiya.blogg.se



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback