Torsdag

Datum: 2012-03-01 Klockslag: 19:37:36

Har jobbat kväll (14:00-21:30) två kvällar i rad nu, så jag har inte haft tid att göra något alls förutom att äta, fixa matlåda, jobba & sova typ. Men nu idag har jag haft en 06:45-16:00 och likaså imorgon. Dagen började dock inte bra alls, vaknade 10 min innan bussen skulle gå och insåg att jag försovit mig. Skyndade mig upp och tog nästa buss, så det slutade med att jag bara kom ca 10 minuter sent, vilket inte var så farligt. Så ikväll är det jag som ligger till sängs senast klockan 22, för imorgon tänker jag INTE försova mig.

Det går i alla fall väldigt bra på VFU:n tycker jag. Min handledare är väldigt gullig & så, vilket underlättar. Tycker hela avdelningen känns väldigt bra och trevlig, det är lätt att trivas. Observerar mest min handledare, eller så dokumenterar jag lite på datorn, delar medicin, blandar antibiotika och så. Idag drog jag ur en PVK helt själv också, det gick bra! Har även varit med och observerat när min handledare dragit en sond och assisterat när en USKA satt kateter, och nu förstår jag inte varför jag hade byggt upp det till värsta mardrömsmomentet? Det var inte alls farligt, dock känns det nog kanske lite obehagligt den dagen jag ska sätta en kateter själv, men det kommer absolut inte vara sådär hemskt som jag föreställt mig.

Jag har faktiskt bara blivit svimfärdig EN enda gång hittills, annars har det gått hur bra som helst.  Det känns jättebra och jag blir så glad för varje grej jag klarar utan att känna av något. Ser verkligen fram emot allt jag kommer att lära mig under dessa fem veckor!

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback