Min första PVK!

Datum: 2012-03-13 Klockslag: 20:53:44

Idag har det varit en ganska händelserik dag på praktiken. Varit med (stått bredvid/assisterat) och satt sond, kateter m.m. Och så har jag satt min första PVK också, och det gick hur bra som helst! Det var riktigt roligt, och nu längtar jag efter att få sticka lite mer. Haha! Man blir så otroligt peppad när man känner att man lyckas och gör framsteg! :D Känns skönt att kunna säga att det känns som om jag hamnat rätt!
Har även ordnat så att jag kommer vara med på operation den 23e, det ska bli riktigt intressant! Kommer antagligen få vara med på någon coloncancer eller dylikt, verkar vara mycket av dem.


(För er som inte vet vad en PVK, perifer venkateter, är för något.)


kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback