Vårddag & VFU

Datum: 2012-01-31 Klockslag: 21:00:10

Idag har vi haft vårddag nutrition på skolan. Började med ett patientfall på morgonen följt av seminarium, sedan var vi på plan 7 och övade på att mata/matas, sätta sond & att ge injektioner. Och vet ni? När jag stod där med olika sprutor och kanyler framför mig kände jag att jag önskade att jag hade haft en mänsklig arm att prova på. Blev glatt överraskad med tanke på hur känslig jag är, för blod, sprutor och allt sådant. Vi övade i alla fall på att ge insulin s.c och i.m injektioner, på en "skumgummigrej".

Sedan fick vi reda på våra preliminära VFU-platser också, och gissa vart jag ska vara? Kirurgkliniken i Eksjö, ska bli riktigt spännande! Kirurgiboken (som vi hade i patofysiologikursen) får bli min kvällsläsning, känner mig så himla pepp. Redo att fylla huvudet med massa ny kunskap & praktisk erfarenhet. Efter ett antal svimningar ska jag nog vänja mig vid allt.. ;-)



kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback