Håller mig borta från nyårslöften

Datum: 2012-01-05 Klockslag: 14:54:41

Jag slår aldrig vad, och jag har aldrig några nyårslöften. Det känns mest som att nyårslöften är till för att brytas, när hörde man senast om någon som faktiskt höll sitt nyårslöfte? MEN, något jag gärna gör när det nya året börjar är mål för året. Mål som jag vill & hoppas kunna uppnå, realistiska sådana. Inget jäkla "sluta äta godis" eller "börja träna fem gånger i veckan" för det funkar liksom inte, inte för mig i alla fall.

Att göra upp mål för året är mycket bättre & jag har lyckats uppnå flera av dom målen jag satt upp. T.ex så var några av mina mål 2009 (tror jag att det var?) att ta körkort & bli mer positiv: check!

Nu sitter jag och funderar vilka mål jag ska ha för detta år.. Det jag vet just nu är 1. en hälsosammare livsstil & gärna gå ner några kg på köpet, 2. övervinna min rädsla för blod och andra sjukhusrelaterade saker och 3. verkligen fundera över om jag vill åka på utbyte till t.ex Afrika och isåfall våga söka. Mål nr 2 får jag chans att jobba på redan om 1½ månad när jag går ut på VFU, vilket ska bli otroligt spännande.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback