Vårddag: cirkulation

Datum: 2012-02-07 Klockslag: 19:30:56

Det var riktigt kallt imorse när jag klev upp, både inne & ute. Köldrekord här nere för den här vintern?

Har haft en riktigt lång dag i skolan idag. Först vårddag mellan 08-16, sedan träffade jag min grupp från förra kursen för att komplettera vår vetenskapliga artikel. Så nu har jag hunnit komma hem, äta middag & ligger nu i soffan och slappar - som jag tänker fortsätta med resten av kvällen. Tar en paus från soffan när jag kliver in i duschen om en liten stund, annars tänker jag ligga här som en strandad säl. Haha!

I alla fall, på vårddagen övade vi på att ta blodtryck, ta puls & venprover. Att ta venprover var såklart det roligaste, härligt att äntligen få provsticka en massa! Även om den där armen inte alls kan motsvara en riktig arm på en riktig patient så är det ändå skönt att få öva in själva tekniken. För att det ska bli lättsamt & smidigt måste man veta hur man ska stå och vilken hand som ska användas till allt, det är ju nämligen en hel del grejer man gör när man tar ett venprov.



kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback