Första dagen på VFU:n

Datum: 2012-02-28 Klockslag: 11:25:06

Igår hade vi en slags introduktionsdag på sjukhuset, med massa info, rundvandring osv. Sedan gick vi på respektive avdelning och bekantade oss lite, min avdelning (kirurgen) känns faktiskt hemtrevlig och inte sådär jobbigt steril som sjukhus ofta kan kännas. Min handledare var hur trevlig och behändig som helst också, och bäst av allt - förstående! 

Idag ska jag gå min första tur med en undersköterska, 14:00-21:30. Det ska bli spännande! Lärarna tycker det är bra om man går med en USKA den/dom första dagarna för att se lite vad dom gör också, men imorgon går jag samma tur, fast börjar då gå med min handledare. Mitt schema för dom fem kommande veckorna såg bra ut också, så bra att vi på fredag åker till Erika & Erik i Norrköping och stannar tills på måndag. :) Har nämligen långhelg och börjar inte förrän vid 14:00 på tisdag! Härlig start. :) 

Nu måste jag få i mig nån lunch och fixa matlådan innan jag ska sticka iväg.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback