Det hårda studentlivet

Datum: 2011-09-14 Klockslag: 20:52:11

Massa skolsnack, så den som inte är intresserad av det kan sluta läsa här. :)
Två veckor kvar av psykologikursen, jag kan inte säga annat än att jag längtar tills det är över. Jag sa innan kursen började att den skulle bli rolig & intressant, vilket den är - men det är så jävla mycket att göra att man bara blir stressad och får ångest. Inte nog med att kursboken är på 1036 sidor (om jag inte minns helt fel) och på engelska, vi har dessutom haft en dugga, ska göra en sammanfattning av ett kapitel (ett engelskt sådant på ca 30-40 sidor, kapitel alltså) och skriva en tenta. Just ja, så klämmer man in några seminarier där emellan också.

Duggan är i alla fall gjord, resultatet kommer på fredag eller måndag. Är spänd på att få veta hur det gick, jag har nämligen ingen som helst aning om jag klarade den eller inte. Känns typ 50/50. Ikväll har jag tagit ledigt från pluggandet, men imorgon tänkte jag sätta igång med att läsa mitt kapitel så jag blir färdig och kan skriva min sammanfattning någon gång, den ska nämligen in nästa vecka. Sedan är det 110% tentaplugg som gäller. Fan, jag KAN klara den här kursen - jag har klarat allt annat hittills.

Annars då, ligger och läser en pdf av kirurgiboken som behövs inför nästa kurs. (Där kurslitteraturen f.ö kommer att gå på 1780 kr. Fattig månad med andra ord.) Då blir det patofysiologi & farmakologi under tio veckor, vilket jag ser fram emot - det kommer bli hur intressant som helst, och hur kämpigt som helst också. Men det är det värt, sjukdomar är så himla.. spännande. Det kanske ni förstår att jag tycker när jag redan ligger och läser i boken, trots att kursen inte startar förrän om två veckor? Har bl.a läst om sårläkning, rolig läsning faktiskt. Tror inte att jag kommer ha något emot att läsa i den boken om kvällarna när kursen dragit igång. Undrar hur min hypokondriska sida kommer visa sig under dessa veckor? Haha, blir spännande att se.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback