30 dagars-utmaning, dag 4

Datum: 2011-09-18 Klockslag: 12:38:38

Din syn på religion.

Jag är både döpt & konfirmerad, alltså kristen. Men jag anser mig inte som kristen. Jag tror på att det finns något större, någon slags gud, men jag tror inte på kristendomen & allt det där. 

Jag tycker att alla har rätt till sin egen tro. Men något jag inte tål är när folk ska försöka pracka på andra sin tro & reiligion, det är inte okej. Sedan kan man ju undra, skulle det pågå så mycket krig som det gör om inte religion fanns? Förmodligen inte. Tro kan vara något fint som hjälper folk genom svåra tider osv, men det kan också vara något idiotiskt som skapar konflikter.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback