30 dagars-utmaning, dag 3

Datum: 2011-09-17 Klockslag: 13:07:02

Din syn på droger och alkohol.

Min syn på alkohol har ändrats ganska mycket under de senaste åren. 
Jag drack nog alkohol första gången när jag var 14 tror jag? De första åren drack man vad som helst bara för att bli full, det var liksom målet. Men nu för tiden när jag dricker så blir jag oftast inte speciellt full, jag känner inte att jag behöver det. Det som är roligt med att festa är att umgås med vänner & dansa, och det behöver jag absolut inte vara full för att göra. Men det kan vara trevligt att dricka, för sällskapsskull osv. Sedan så blir man lite gladare & lite socialare när man fått i sig lite - men det är inte så mycket som behövs för det, för blir det för mycket så blir det ofta motsatt effekt. Jag tycker att det är tragiskt med människor som måste supa varje helg och ha alkohol inblandat för att ha roligt. 

Droger är jag helt emot, förutom att röka på som jag alltid sagt att jag tycker är okej. Tills det var folk i min närhet som gjorde det, då upptäckte jag att jag kanske inte tyckte att det var så okej som jag trott. Men det är inte alls som andra droger, det står jag fast vid, det är mycket mer okej.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback