Tips: Terra Nova

Datum: 2011-10-15 Klockslag: 12:28:21


Igårkväll började vi titta på en ny serie, Terra Nova. Så har just nu bara sett det första dubbelavsnittet som jag verkligen gillade, det känns som om serien innehåller det mesta av det jag "kräver" och dessutom dinosaurier. Jag är lite av en dinosaurienörd, älskar t.ex Jurassic Park som jag sett hur många gånger som helst. Längtar redan efter att se nästa avsnitt, det började väldigt bra & spännande.

Det handlar i alla fall om jorden, som blivit förstörd av människorna, på 2100-talet. Jorden är i så dåligt skick att de börjat skicka utvalda människor 85 miljoner år tillbaka i tiden, där de får en andra chans att bygga upp en civilisation. Man får framförallt följa med familjen Shannon när de år 2149 skickas till Terra Nova.


(Lite onödig fakta också, Terra Nova är latin för "nytt land".)

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback