Vår helg i Norrköping

Datum: 2011-11-07 Klockslag: 14:04:25

Har haft en riktigt trevlig helg i Norrköping hos Erika & Erik. :) Den har bestått av massor av god mat, vin, tv-spel, godsaker & skratt! 







Erika & Erik kom och hämtade mig på stationen strax före 13 på fredagen, och sedan åkte vi på några affärer innan vi åkte hem till dem och åt lite lunch. När klockan började närma sig middagstid åkte vi iväg på Ica Maxi och handlade det vi behövde under helgen, sedan hämtade vi upp Micke på stationen. Medan jag och Erika lagade mat {kycklingfilé, klyftpotatis, morötter & lök i ugnen och sallad med bl.a fetaost & avokado} så spelade Micke & Erik tv-spel. När vi ätit den otroligt goda middagen så ägnade vi kvällen åt Idol, tv-spel & en massa gott.





På lördagen gick vi först på stan och tittade lite, jag fyndade precis en sådan hylla som jag letat (men ej kunnat hitta) för 79:- på Chilli och lite småkrafs till adventsljusstaken. Till middag åt vi plankstek med ytterfilé, hemmagjord potatismos, champinjoner, knaperstekt bacon, baconinlindade haricot verts & tomat med ost på. Helt sjukt gott blev det! Efter en stunds tv-spelande var vi redo för efterrätt - toscapäron med gammeldags vaniljglass, och när vi var (propp-)mätta & belåtna återgick vi till tv-spelandet. 


Söndagen ägnades också åt en hel massa tv-spel, och sedan gick vi ut och åt pizza på Pappa Grappa inne i stan. Sedan vid 20:01 var det dags för oss att ta tåget hem igen.



kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback