1a mars

Datum: 2011-03-01 Klockslag: 15:07:35

Hur härligt? Nu borde det inte vara länge kvar tills våren är här. ♥
Det är mycket jobbigt nu, men jag försöker vara positiv och fokusera på allt bra istället. Det är jag stolt över mig själv för, att jag under de senaste åren utvecklats och blivit så positiv. Under 2009 var ett av mina mål att under året bli mer positiv, och det fick jag bocka av. Jag menar inte att jag aldrig gnäller, för det gör jag, men det jag talar om är hur man tar det. Det är inte hur man har det, utan hur man tar det. Det är så jäkla sant. Det gäller att använda det man har och göra det bästa utav situationen, det finns alltid de som har det värre. Och de som har det bättre, men varför gå runt och grubbla över hur mycket bättre andra har det? Det kommer man ingenstans på.

Vill man drunkna i små problem och göra dem gigantiska så varsågod, men varför göra det när man kan försöka fokusera på allt bra istället? Ibland måste man få vara riktigt nere och verkligen vara det en stund, för att sedan ta sig upp igen. Och det är okej. Nu blev det mycket babbel här.

I alla fall. Ledig från skolan idag, så jag pluggar lite hemifrån. Går igenom föreläsningarna igen, antecknar osv. Var på ICA och hämtade ut mina två paket från bokus också, så nu har jag äntligen mitt Atlas över människorkroppen. Fick hem patronen till skrivaren också, så imorgon när jag och tjejerna shoppar (blir mest att titta för min del) efter skolan imorgon ska jag bl.a köpa papper till den och lite andra skolgrejer.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback