Idag gick hjärtat sönder, ytterligare litegrann

Datum: 2011-07-12 Klockslag: 17:21:30

Idag har jag och mamma varit till veterinären med Lady för att kolla upp hennes tassar, som hon inte kunnat låta bli att vara och slicka & gnaga på. Var värre än vi trott, de såg riktigt hemska ut och var infekterade. Hon har dessutom ögoninflammation. Älskade lilla vän, gjorde så himla ont i mitt hjärta när jag satt där inne. Kunde inte hålla tillbaka tårarna. Men hon var så duktig, stod där så snällt och lät dem titta, rengöra & raka bort pälsen från tassarna. De sa att hon var en ängel & helt fantastisk som var så snäll och inte gav ifrån sig ett enda ljud - trots att hon måste ha så himla ont. Då blev jag lite extra ledsen, att hon som är så genomsnäll & underbar ska behöva må dåligt.

Vi har fått lite olika grejer vi ska prova och se om hon blir bättre tills på fredag eller måndag, vilket jag verkligen hoppas. Vi fick även med oss en tratt, men ska försöka använda bebisstrumpor också så hon slipper tratten så mycket som möjligt. Huvudsaken tassarna får vara ifred, så hon inte är där och slickar och gnager. Men antagligen är det hennes kropp som börjar lägga av, så jag ska försöka att ta vara på tiden med henne så mycket jag bara kan nu. Hon kommer antagligen inte finnas mer när det är dags för mig att åka hem i slutet av sommaren. 


kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback