Check!

Datum: 2011-12-16 Klockslag: 14:03:33

Sedan jag kom hem har jag packat väskan inför helgen, satt in alla patofysiologipapper i en av skolpärmarna (älskar den känslan, när man får stoppa undan det och känna sig "färdig") och nu har jag alldeles nyss gjort två kursutvärderingar. Funderar på om jag skulle göra lite lunch innan det är dags att ge sig iväg med tåget? Har fiskbullar här hemma, men hade hellre ätit en nudelpaket bara. Får se vad jag hittar på.

En tjej vars blogg jag följer hade skrivit sin förlossningsberättelse idag, och när jag satt på tåget och läste den blev jag alldeles tårögd. Det var inte den här vanliga "vad fantastiskt att få ett barn"-känslan jag fick, utan känslan av att som sjukhuspersonal kunna hjälpa någon i en svår situation. Jag längtar tills det är min tur att vara den som får hjälpa och underlätta. Jag tror att det skulle vara underbart att arbeta på en förlossnings- eller neonatalavdelning. Ja, det finns så mycket som verkar roligt, intressant & underbart. Tiden får visa vägen. :) 

Nej, nu börjar magen kurra ordentligt!

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback