Nu såhär i efterhand..

Datum: 2010-05-24 Klockslag: 15:31:23

När jag kom hem kände jag mig så otroligt nöjd - äntligen har jag gjort alla uppgifter! Men ganska snabbt kommer såklart besvikelsen över att betygen inte är vad jag önskat, och trots att jag är fullt medveten om att jag inte gjort mig förtjänt av högre betyg så känns det så surt eftersom jag vet att jag kan så himla mycket bättre. Jag har lätt för att lära mig och har fått höra av lärare så många gånger att jag verkligen har lätt för att lära, och att jag är så himla duktig. Om jag bara lagt ner lite mer tid, ansträngt mig lite mer.. Huvudet fylls av dessa tankar. Önskar verkligen att jag kommit på i början av 3an att jag ville bli socionom, så att jag hela tiden haft ett mål. Att jag nu på slutet haft det målet i sikte är nog det som fått mig att orka komma ikapp, önskan om att få komma in på högskolan.

Men nu ska jag inte tänka så, gjort är gjort. Jag ska istället försöka vara glad över att jag efter historieprovet imorgon, ÄR FÄRDIG MED GYMNASIET! Resterande veckor kommer bara vara fyllt av nöje och glädje, längtan och lite sorg också. Fan, jag kan inte fatta att det gått tre år.

Passande att jag fick ett infall på Hemköp och köpte mig två muffins (bara för att Jossan köpte något, hah) som jag kunde tröstäta. Haha! Lite extra lycklig blev jag också när jag kom på att jag kan beställa kläder från H&M trots min fattigdom, så betalar jag dom senare när jag fått nya pengar. :'D Handlar alltid med kort, så hade liksom glömt bort att man kan välja att betala senare. Så nu ska jag bl.a klicka hem den där tröjan jag blev så kär i häromdagen! :DD


kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback