Utbildning, arbetsmarknad, lön..

Datum: 2010-03-19 Klockslag: 20:47:32

Kvällen har i stort sett bestått av att kolla olika utbildningar, arbetsmarknaden & lönen för dem osv.
Som det ser ut just nu så satsar jag nog på socionom i framtiden, även om arbetsmarknaden ser lite osäker ut.  Finns ändå så pass många olika områden att jobba inom, så det borde inte vara någon större fara ändå tycker jag. Lönen är helt okej, hade kunnat vara bättre - men också sämre. Det är såklart också helt beroende på inom vilket område man jobbar. Utbildningen ligger på 3,5 år, vilket känns ganska saftigt faktiskt.. Men, man måste ju ha en riktig utbildning för att komma någonstans i dagens samhälle. Så, varför inte?

Senare ikväll ska jag titta på Solsidan med mamma & äta popcorn, tror inte att pappa fattat grejen med att följa riktigt roliga serier ännu (trots sin ålder). Hade gärna haft älsklingen nermysad brevid mig i soffan, men det får vänta några dagar.. :( (På tal om honom så blev vi typ.. jagade av polisen idag också, fast jag hoppade ur bilen & sprang till bussen så jag hann aldrig märka något. Älsklingen var lite.. olaglig och körde där man inte får göra, nämligen.)

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback