Redaktion Grön

Datum: 2010-03-25 Klockslag: 19:29:00

Hade tidningsdag på skolan idag. För er som inte vet vad det är; hela media (1or, 2or & 3or) blandas och delas upp i tre redaktioner. Redaktion Röd (socialdemokraterna), Grön (miljöpartiet) & Blå (moderaterna). Sedan får man från 08:30-17:00 på sig att från scratch göra en tidning på 12 sidor. Till min stora glädje hamnade jag i den Gröna redaktionen tillsammans med bl.a Jossan & Elina. Vi skötte oss riktigt bra (förutom några nonchalanta jävlar som himlade med ögonen när man sa åt dom) och hade dessutom en utomordentlig chefsredaktör. Bra jobbat Jossan! Jag skrev bl.a en krönika om 2012, den blev ganska lyckad faktiskt. Haha! Vi stressade en hel del, och blev klara i sista sekund! Hoppas att vår tidning vinner. :} En journalist från Nordsverige är domare, typ. 

Iallafall, efter vi slutat så gick jag, Elina, Jossan, Josefin & Kim på Jakten och åt pizza. Satt där väldigt länge, var så trevligt & mysigt. Min klass är bäst! ♥

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback