Brandfarliga!

Datum: 2010-03-22 Klockslag: 18:05:36

Efter skolan följde jag med Elina hem, vi skulle titta på Jonas Brothers 3D konsert. :} Så när vi skulle poppa popcorn så hällde vi i olja i kastrullen, och inom någon minut så flög locket upp & vi hörde en smäll (ungefär som om något sprängdes inne i kastrullen). Elina skyndade sig att plocka ner brandlarmet och stänga av det, medans jag skulle lyfta bort locket och se vad som hänt. Vad händer? Locket lyfts lite och det flammar upp eld längs kanterna! I ren panik öppnar vi dörrar och fönster, springer omkring och tittar om Anders är hemma. Inte heller vågade vi lyfta på locket, eftersom vi visste att det brann där inne i kastrullen. Men efter många om & men så gjorde vi det och hällde vatten i den, och allt slutade fint. Det luktade typ brandrök i hela trappuppgången osv, vilket egentligen inte var så konstigt med tanke på hur mycket det verkligen rök. (När elden kom upp så råkade jag andas in massa rök, blev en rätt så trevlig hosta efteråt kan jag tala om!) Sara + Elina + rapsolja = eldsvåda.


Sedan kom Anders och hans flickvän och tittade på filmen med oss, så där satt vi med våra 3D glasögon. :} Sedan tittade vi på Greveholm, och runt 17:00 vaknade jag efter att ha halvsuttit sovandes på golvet. Nu sitter jag med två hamburgare i magen och saknar min pojkvän, som inte fattade piken om att jag ville ha hit honom när jag ringde och sa att jag saknade honom jättemycket. :c

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback