Sambotankar

Datum: 2010-06-24 Klockslag: 23:08:12

Hade bestämt mig för att inte blogga mer ikväll, men det sket sig.

Har suttit och letat efter den perfekta kläd- och skoförvaringen, som inte alls verkar finnas. Kan inte jag få en lägenhet med en helt underbar walk-in closet? Lär knappast hända. Men iallafall, det är ju helt omöjligt att hitta något som passar bra som skoförvaring. Jag vill inte ha mina skor undanstoppade i en mörk garderob, jag vill ha dem fint uppställda där de syns. Jag och Micke tittade på en lägenhet med ett förråd som såg ganska stort ut, "det blir ju perfekt som garderob" tyckte jag.. men.. inte Micke. "Men vart ska vi då ha alla andra saker tänkte du? Alla saker som vi inte använder?". "Vilka saker då? Varför ska vi ha saker som vi inte använder?" Ja, vi ska tydligen ha utemöbler och andra trista saker som ska stå där inne. Tråkigt värre, men också lite mer realistiskt. Tur att vi iallafall kommer med lite vettiga tankar när den andra svävar ut lite för mycket. Även om jag tycker att ett litet rum som garderob vore hur bra som helst.

Vi har inte ens fått tag på någon lägenhet än, men ändå är diskussionerna om hur det ska se ut & vara många. För ett tag sedan sa Micke "tänk vilket tjafs det ska bli när vi ska flytta in, om vad som ska stå vart osv", vilket gjorde mig lite besvärad. Tyckte han att det skulle bli jobbigt att flytta ihop med mig? Inte riktigt, "man är inget riktigt par om man inte tjafsar om sånt" tyckte han. Tur, tyckte jag. Sedan så tror han ju att eftersom det är pga honom vi valt att flytta till Jönköping, så ska jag ensam inreda hela lägenheten, men så elak är jag faktiskt inte. Han har bra smak när det gäller sånt (så såklart ska vi göra det tillsammans!), även om han himlade med ögonen när jag sa att jag tyckte om mycket vitt & det som såg lite gammalt och slitet ut. Det gick inte hem hos honom. Men en sak som är säker, vi ska ha en speciell plats för nycklar. Han gör mig GALEN när han sprider ut nycklar på borden, skrockfull som jag är vägrar jag nämligen ta upp en nyckel från ett bort.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback