Att få pengarna att räcka till

Datum: 2010-01-18 Klockslag: 14:47:23

Det är väl ett återkommande problem för de flesta? Man vill att det ska räcka till så mycket, och utan att man märker det så minskar summan på kontot för varje dag som går. Jag har just suttit och skrivit ner "FEBRUARIS EKONOMI" i mitt block, som jag börjat göra ganska ofta nu för tiden. Egentligen följer jag nog inte det jag skriver, och summorna förändras alltid.. Men det känns bra att iallafall sätta sig ner och få en översikt över hur kommande månads ekonomi ser ut. Februari ser ganska lovande ut faktiskt.. Om jag kan hålla mig till att handla för ca 400 kr/vecka. Funderar på att ta ut 400 kr x 4 och lägga i fyra olika kuvert, på så sätt håller man sig till summan. Är så lätt att slösa bort en hel massa utan att man tänker på det när man hela tiden köper saker med kortet. Då har jag fortfarande 1000 kr kvar efter att ha lagt undan de 1600 kr & betalat av mina räkningar som den här månaden kom upp i hela 600 kr, ovanligt mycket för att vara mig faktiskt. Ibland är det inte så bra att ha abbonemang på mobilen. :c Låter kanske konstigt att bara ha räkningar för så lite, men det beror på att mamma och pappa betalar min hyra & mitt internet. Som student har man ju inte råd med hur mycket som helst direkt, tur jag har mami & papi. :} Vilket tråkigt inlägg det blev nu, men det får man leva med.

Nu ska jag lägga mig och vila/sova i ca 2 h, sedan blir det middag och slutligen Body Pump 20:00 på Ådalshallen. Spännande! :}

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback