Föralltid eller något för tillfället bara?

Datum: 2010-02-23 Klockslag: 18:23:31

Irriterar mig lite på att människor kan ha svårt att acceptera att man planerar saker med sin partner, att man drömmer om hur framtiden kommer att bli. Nej, man kan aldrig veta hur det kommer att bli. Men om man inte har förhoppningar & drömmar om ett liv tillsammans, då kanske man helt enkelt inte hör ihop och inte borde vara tillsammans? Vem har rätt att säga åt någon att det är fel att fantisera och spekulera över hur framtiden kommer att bli? Man ska såklart inte göra upp en hel massa planer och förvänta sig hur perfekt allt kommer bli, men det är väl aldrig fel att hoppas? Jag vet inte hur min framtid ser ut, men jag hoppas på att dela den med honom. Det är trots allt inte länge kvar tills alla val som styr framtiden kommer, då vi kommer att fortsätta tillsammans eller var för sig. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir det först nämnda, det skulle vara så underbart att starta något nytt, något som är vårt. Inget som är mitt, inget som är hans, utan något som är vårt. Något där ingen annan varit inblandad, där det bara är han & jag. Jag är beredd att flytta, för att få vara tillsammans med honom. Att börja från scratch och tillsammans skapa oss ett liv. (Och jag hoppas verkligen att mina vänner kommer att finnas inom ett inte allt för långt avstånd, och att jag inte kommer att tappa kontakten med någon nu efter studenten.)

Jag bryr mig faktiskt inte om vad andra tycker, om de tycker att det är löjligt att hoppas på så mycket efter så kort tid, eller om de inte tror på oss. Jag vet att han älskar mig, och jag älskar honom. I hans armar känner jag mig trygg. Tanken på att vara utan honom gör mig livrädd, och den känslan har jag verkligen känt på riktigt. Det vi har är inte perfekt, men jag skulle inte byta det mot något annat. Oavsett vad någon annan säger så kommer jag fortsätta drömma & hoppas. Vi var två personer som inte märkt av varandra, som sedan lärde känna varandra, som alla bara trodde var en engångsgrej, som ingen kunnat tänka sig som ett par, som blev kära på riktigt.

Var tvungen att få lätta på hjärtat lite.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback