Monster

Datum: 2010-12-07 Klockslag: 19:19:08

Såg ju som sagt The Cove igår. Sjukt bra film som alla borde se. Jag har länge vägrat se den för att jag trodde att man bara skulle få se när de plågade & dödade delfiner hela tiden, för sådant pallar jag inte. När jag och en kompis för ganska många år sedan såg på Kalla Fakta om pälsindustrin så slutade det med att jag satt bakom soffan, höll för öronen och grät. Jag klarade inte av att se det, och kunde inte tänka på något annat på jag vet inte hur många veckor. Men nu var det inte det vi skulle prata om.

Jag blir så himla imponerad av människor, som de i filmen, som riskerar sina liv för att rädda djur & försöka göra världen till en bättre plats. De är guld värda. Men när det kommer till alla dom som försöker stoppa dem, de som slaktar delfinerna och de som gör allt för att undanhålla det. Jag tror för det första att de saknar någon som helst IQ och att deras hjärtan är gjorda av sten, om de överhuvudtaget har några. Det är just de personerna, som de i filmen, som gör att jag tycker att människan är vidrig och inte förtjänar att leva vidare på jorden. Jag tycker att de är så otroligt vidriga att jag aldrig skulle röra ett finger för att försöka stoppa någon som skulle döda dem. De förtjänar det, de är inte värda ett skvatt. Det spelar inte ens någon roll om de har familj och barn, så vidriga är dom. Om ni tycker att jag pga det verkar vidrig, titta på filmen innan ni dömer mig. Om de ändå gjorde det bara för att få pengar för att överleva, men inte ens det. När de blir erbjudna att få samma summa pengar som de får för att slakta delfinerna, så att de ska låta bli det, så säger dom nej. De kallar det för "skadedjursbekämpning". De tycker att delfinerna och valar äter upp VÅR fisk. Ni hör ju, är människan helt bombad i huvudet?! Vi lever alla på samma jord, så vi får alla dela på det som finns här. Men nej, människan ska ju äta all fisk och delfinerna ska inte få äta något, så därför dödar vi dem. Jag blir så jävla förbannad att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag SKÄMS för att vara människa, tack vare såna där jävla as.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback