Allas jävla rätt!

Datum: 2010-08-01 Klockslag: 23:11:11


Hade inte tänkt blogga mer ikväll, men jag såg på en helt fantastisk dokumentär ikväll som jag tycker att alla borde se. Jag tycker att det är allas jävla rätt att se på den, om jag ska säga precis vad jag tycker.

Home heter den, och här kan ni se den. Den handlar om jordens miljö, och hur vi förstört den. Jag riktigt skäms över att vara en idiotisk människa när jag ser på sådana saker. Så mycket att jag hoppas att mänskligheten en dag ska dö ut, medan djuren får leva vidare. Det är vi som förstört jorden, ingen annan. Bara vi.

På 40 år har glaciärerna minskat med 40%.
På 50 år har vi förstört jorden mer än man tidigare gjort på 200 000 år.
1 av 4 däggdjur, och 1 av 8 fågelarter, har redan eller riskerar att utrotas.

Det är bara några av konsekvenserna som blivit av vårt sätt att behandla vår jord.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback