Sen när är det okej?

Datum: 2009-10-12 Klockslag: 14:22:55

Har ganska nyligt kommit hem från vårdcentralen. Fick först ta blodprov (sänka/CRP?) och halsprov, och CRP'n var tydligen för hög, men eftersom jag inte har någon feber nu så var det tydligen ganska lugnt.. Men om febern kom tillbaka så skulle jag höra av mig och komma dit igen. Skönt att det börjar ge med sig, samtidigt som jag tycker att läkarna verkligen borde få se min hals när den är som värst så kanske de inte vore lika nonchalanta.(Dock var läkaren jag hade nu väldigt trevlig, och min hals ser ju faktiskt helt okej ut för att tillhöra mig just nu.)

Men alltså, hur är folk egentligen? När jag satt i väntrummet kom det in en medelålders kvinna/tant och skulle sätta sig brevid mig men frågade först om jag var förkyld, när jag svarade ja sa hon "nej men usch!" och satt sig i andra sidan av väntrummet. Så sa hon "har du spritat händerna?!" med en ton som lät överlägsen och ville få mig att känna mig dum. Sedan fortsatte hon att fråga om jag var förkyld, om jag hade svininfluensa eller ont i halsen osv. Sen när blev det okej att sitta och fråga ut helt okända människor i ett väntrum?! Sättet hon frågade på var inte trevligt heller, jävla kärring. Mådde lite gott efteråt när jag satt där med mina hostattacker, eftersom hon verkade så rädd att bli smittad.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback