Ett dygn i sängen

Datum: 2009-10-11 Klockslag: 13:08:27

Har just ätit en kopp med grönsakssoppa som pappa gjorde igår, det första riktiga jag ätit på ca ett dygn. Har bara legat i sängen sedan den här tiden igår. Vaknade med riktig halsont men bestämde mig ändå för att gå och försöka jobba, men sedan började jag må illa och sådant också. Men stod ut till klockan 12 och började känna mig lite bättre då, men när jag varit hemma på timmarna och sovit och vaknade runt 15 så hade jag nästan 39 i feber, så det var bara att stanna hemma. Då var mamma snäll och gick och jobbade resten av kvällen eftersom de inte fick tag på någon annan, så då sa hon att vi skulle dela på lönen som hon får för dom 4,5 h (för att hon tyckte synd om mig som låg hemma och var sjuk). Så gullig hon är! :* Hon fick ju kvall, så det blir nog 4-500 åt oss var kanske.

Imorse när jag vaknade så kände jag hur otroligt ont det gjorde i halsen, gruvade mig för att gå och titta hur den såg ut. Och - värre än någonsin var det! Svårt att andas, prata och äta. Den här helgen blev allt annat än jag tänkt mig. Jag som lovade Kevin och Felicia att gå på lekparken idag, de blev helt ju så glada för det. Så nu är mamma & pappa bjuden på middag dit istället, men jag kan såklart inte följa med. :( Vill ju inte smitta dom små. Blir nästan lite orolig att det är svininfluensan jag ska ha, för jag har ont i kroppen också. Gjorde ont att vända sig i sängen igår bara. :/ Nu ska jag nog värma lite mer soppa, är så otroligt hungrig. Måste passa på att äta medans jag inte mår illa!


kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback