Kan alla andra, så kan jag!

Datum: 2009-11-14 Klockslag: 18:47:10

Varning för mycket text och en hel del tjat.
Varje gång när jag läser en blogg med en tjej som jag tycker är hur fin som helst, som säger att hon måste gå ner si och så mycket i vikt så blir jag så himla irriterad. Jag tänker alltid "hur fan kan nog tycka att hon är för tjock?!" och det bevisar ju bara att det verkligen är i huvudet det sitter. Men iallafall, här kommer en släng dubbelmoral. Men just nu orkar jag inte ens titta mig i spegeln, minns inte när jag senast kände mig såhär stor och motbjudande. Känslan av att ha en tom & ibland skrikande mage gör mig nöjd med mig själv, jag känner mig duktig då. (Hur dumt som helst och jag är fullt medveten om det.) Av någon anledning känns det så himla mycket lättare att svälta sig själv än att träna, även om man inte tjänar ett dyft på det. Så fort man börjar äta så kommer vikten tillbaka, på en gång. Men kanske blir det så när man vid ett flertal tillfällen tränat och försökt gå ner i vikt men aldrig sett något resultat. Men det dummaste är att jag egentligen är fullt medveten om att allt egentligen sitter i huvudet. Jag har varit riktigt smal, men jag har ändå aldrig känt mig nöjd med mig själv. När jag var smal skämdes jag över min "feta mage", som antagligen inte ens var en femtedel av vad min mage (eller kropp öht) är idag. Jag har alltid varit en sådan som inte förstått mig på varför folk inte kunnat säga vad dom väger, men nu förstår jag det. Jag vågar inte ens väga mig längre, jag är alldeles för rädd för att jag ska ha gått upp flera kg till. Eller kanske jag skulle gå och göra det för att peppa mig själv, eller får det motsatt effekt? På måndag vill jag verkligen försöka att börja gå ut och gå, träna hemma i lägenheten & sakta men säkert börja arbeta med mitt självförtroende. Jag säger att jag vill, inte att jag ska. Så vi får se hur det går. Men bara för att jag aldrig har sett något resultat förut så betyder inte det att jag aldrig kommer att göra det, för kan alla andra gå ner i vikt så kan jag också göra det.

Nu ska den här emochejen åka och köpa chips & dipp (och pga det få dåligt samvete) och sedan se Twilight på tv1000 20:00.

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback