Om man haft facit i hand

Datum: 2009-04-19 Klockslag: 00:10:44

Har varit hos Martin och tittat på Robinsson & Scary movie 4 ikväll. :] Åt även massa ost(krokar)bågar, gud så gott det var. Åkte hem därifrån strax innan elva tror jag det var. Och mitt pluggande.. ja, det har väl inte gått sådär jättebra direkt. Har skrivit en liten kludd till mitt CV och pluggat pyttelite till ena samhällsprovet som handlar om internationella relationer, lagomt ointressant enligt mig.

Jag undrar hur viktiga valen man gör dagligen är, gör de nån skillnad för framtiden? Jag kan inte låta bli att vara rädd för att mitt liv inte ska bli som jag vill. Men, hur vill jag att det ska bli då? Jag har inget svar på det, därför känns det också ganska lustigt att oroa mig över det. Det enda jag vet är att jag iallafall vill flytta till Stockholm, men att mina barn inte ska växa upp i en stad. Jag är själv så otroligt tacksam över att jag fått växa upp i en trygg by, även den bästa byn. Även om jag är någon annanstans så kommer nog mitt hjärta alltid att delvis finnas kvar här i Ramsele. Men, hur länge kommer jag att leva? Kommer jag att få vara med om att fylla 40, eller har jorden gått under då? Nu gör jag misstaget att googla "jordens undergång", men jag kan bara inte låta bli. Att läsa om det kommer hålla mig vaken inatt, skräckslagen liggandes i sängen. Men jag bara måste. Har ju hört att jorden kommer att gå under den 23 december 2012, vilket är väldigt snart. Å andra sidan så har det sagts så många gånger, satts ut olika datum då jorden ska gå under, och här sitter vi idag. Men det här känns annorlunda, det är pga att mayafolkets almanacka tar slut just då. Jag vet inte vad jag ska tro riktigt, kommer det att hända? Vad tror ni? Nu ska jag leta vidare efter fakta om det, vilket det verkar finnas väldigt ont om. Sedan när jag blivit tillräckligt rädd ska jag nog ringa R så han får mig på andra tankar, låter som en bra plan. Jag känner mig redan lite lätt illamående av tanken på att kanske bara ha tre år kvar att leva. Tänk bara på allt man vill hinna med, allt man vill uppleva. Usch vad hemskt!

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback