UTFLYKT TILL UTVIKSGÅRDEN

Datum: 2008-09-26 Klockslag: 20:49:11

(Sitter vid pappas bärbara eftersom jag lämnade kvar min i Kramfors, så får se hur mycket jag orkar skriva. Jag blir nämnligen galen av att sitta vid den, för jag skriver hela tiden fel eller så råkar jag nudda "musplattan" och då trycks sidorna bort eller så blir det något annat fel.)

Iallafall, så åkte ju hela media på utflykt till Utviksgården igår. Vi tog bussen 08:40 och var framme strax efter nio någongång. Sedan delades vi upp i grupper med ettor, tvåor och treor blandade. Sedan så lekte vi massa lekar fram till lunch, och efter lunch blev det dags för min grupp att fixa med disken och sådär. Sedan ungefär en timme senare så blev det mer lek, denna gång blev det Capture the flag. Vi var två lag med var sin bas där ett utfällt paraply fanns (som föreställde vår flagga), det gick alltså ut på att man skulle smyga sig på det andra laget och ta deras "flagga" och ta den till sin bas utan att bli brända. Vi fick varsitt pannband med ett eget fyrsiffrigt nummer på, och för att bränna någon så ropade man upp dens nummer. Mitt lag var blått och hade blå pannband, och det andra laget var rött med röda pannband. Vi hade en riktigt bra taktik, och vann med 50-40! :DD Ja, det var riktigt roligt iallafall. Förutom att jag satt gömd bland massa små granar där getingarna tydligen också drivdes. Sedan skulle jag sitta nerhukad på knä för att inte synas, och jag kan ju säga att mina dåliga knän tog stryk för det. Hah! :c

Sedan så blev det dags för att välja rum och packa upp. Jag delade rum med Elina, Jossan, Josefin, Angelica/Angelika (hur hon nu stavas, heh.), Sofia, Leona och Emilia. :D Vi låg och talade om spöken och dylikt, så kommer Emilia med världens löjligaste "hemska upplevelse". Det var nämligen så att hon hade gått och lagt sig i sitt rum och tagit med ett glas vatten som hon ställt brevid sängen, sedan hade det bubblat till i glaset och hon hade blivit livrädd. Jag trodde helt seriöst att jag skulle skratta ihjäl mig! Sedan blev det dags för att gå ner och grilla, efter det tror jag att vi gick upp på rummet igen(?). Sedan när det blivit asmörkt så kom vi på att vi ville göra något bus, så vi gick ner till elden och satt och med folket där och planerade bus, som dock aldrig blev av men. Sedan gick vi in i en av stugorna nere vid vattnet och satt och pratade massa och tillslut blev det "jag har aldrig.." men tråkig som jag är så skippade jag att vara med, hah. Förresten så började vi prata om "det bubblade glaset" när vi satt där, och då sa Micke att han skulle ge Emilia en Soda Streamer, vilket var asroligt! :DD Sedan så satt jag där nere till ca 01:40 då jag och Josefin gick och la oss tillsammans med Elina, Angelica, Jossan och Sofia som gått och lagt sig redan vid 23:30 ungefär.

Så klev vi upp runt 08:00 imorse efter att ha sovit riktigt skönt, iallafall jag. Dock blev jag lite ledsen och besviken då jag vaknade, då jag insåg att drömmen om dig bara varit en dröm.

Ja, det var väl det mesta. Hade riktigt, riktigt roligt tack vare sällskapet. :) Hoppas vi gör om det snart.
Så nu sitter jag här och är otroligt trött, vilket jag varit hela dagen trots att jag somnade i Elinas lägenhet medans vi såg på Mysteriet på Greveholm och väntade på bussen. Men måste hålla mig vaken till 23:00 iallafall, för då är reprisen på I ditt ansikte som jag aldrig såg i måndags. Men efter det blir det nog bums i säng!

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback